Maratoni felkészülés...

E cikkben részletezném egy kicsit, hogy hogyan készültem fel a 33. Bécs Maratonra, ami számomra a második maraton volt.

Mindenekelőtt fontos megjegyeznem, hogy a felkészülésemet nem segítette edző, vagy külső személy, nem volt edzéstervem, hiszen egy hétnél előbbre sosem látom, hogy mikor lesz időm futni. Két szempont volt fontos a felkészülés során: az első, hogy több kilométer legyen a lábamban, mint az első maratonom felkészülésekor (akkor 186 km futásom volt), a második, hogy a heti 42 kilométer futás meglegyen.

Február 14-én kezdtem el a felkészülést. Abban a hónapban öt futásom volt, összesen 78,53 km. Márciusban kilenc futás, összesen 141 km. Áprilisban hozzájött még egy darab 28,37 km futás. Ha mindezt összesítem, akkor 15 futásom volt, összesen 248 km gyűlt össze. Volt benne két hosszú futás is, egy 30 km-es, amit Érden egyedül teljesítettem, valamint egy velencei-tókör is, amit Juhász Imi barátommal futottuk le. Ez 28 km volt és kereken 2:30 alatt teljesítettem. Itt végig együtt nyomtuk, kivéve az utolsó két kilométert, mert ott el kellett engednem Imit. Ha ezt nem teszem, akkor tuti ott maradtam volna :( Itt az első 22 km-t 5:30-as ezrekkel nyomtuk, majd lementünk 5 perces ezrekre. Szerintem ezt nem viselte jól a testem és ezért kellett a végén befékeznem. De még így is negyed órával gyorsabban voltunk, mint Imi tavalyi eredménye. Mindez a maraton előtt volt egy héttel, ami nem biztos, hogy jó döntés volt (bár Róka koma szerint nem okozhatott problémát).

Mindent összevetve nagyon jó kondiban éreztem magam a maratonhoz. Mindehhez ráerősít az a tény is, hogy az endomondo szerint két PB-met is megdöntöttem a felkészülés során: a leggyorsabb egy percem 4 perc 19 mp. lett. A leggyorsabb 5 kilométerem pedig 23 perc 40 mp lett. Ez azért elmond valamit a felkészülésről....