Évértékelés

avagy mit tettem le az asztalra 2015-ben a futás terén...

Végre rászántam magam, hogy értékeljem az első évet, amit szinte végig futással töltöttem. Ugyanis aki még nem tudná, 2014 szeptemberében kezdtem el futni, majd jött a 2015-ös év. Ebben az évben váltam futóvá, maratonistává.

Ha a lefutott kilométerek számát szeretném összeszámolni, akkor a két futóprogramot hívom segítségül, amit használtam 2015-ben. Kezdtem a runkeeper-rel, amiről a sok lefagyás miatt lemondtam, majd átváltottam az endomondo-ra, amit még azóta is használok.

Runkeeper:   405 km, 34303 elégetett kalória.

Endomondo: 521 km,  45966 elégetett kalória.

Ez összesen 926 kilométer és 80269 kalória.

Ha azt vesszük, hogy előző év szeptemberig utáltam futni, azt is max a buszig, akkor nem rossz teljesítmény. Mindeközben rengeteg dolgot tanultam meg a futásról, a kitartásról, magamról, a versenyzésről. Sok új helyet és útvonalat fedeztem fel Érden, ahova enélkül biztosan nem jutottam volna el. Mindenképpen csak kaptam a futástól, elvenni maximum a szabadidőmet vette el, de ennél hasznosabb elfoglaltságot keresve sem találhat az ember. A fizikai és lelki csúcspontja az évnek mindenképpen az októberi maraton lefutása volt.

2015-ben futott versenyeim:

Dátum: Esemény megnevezése: Időeredmény:
2015-04-19 Telekom Vivicittá Félmaraton 01:54:06
2015-06-14 K&H mozdulj! félmaraton 01:59:21
2015-07-11 Maratonman Night Run 01:53:23
2015-09-13 30. Wizz Air Budapest Félmaraton 01:48:44
2015-10-11 30. SPAR Budapest Maraton 04:07:29
2015-11-15 12. K&H mozdulj! Balaton félmaraton 01:47:31

 

Az első félmaraton, amit életemben futottam, az a vivicitta volt. Nagyon izgultam előtte, mert itt a tét még az volt, hogy sikerül-e egyáltalán lefutnom a távot. Természetesen sikerült, ráadásul az előre eltervezett két órás időn belül. Nagyon jó futás volt, mondhatni örömfutás a javából. Kijött a feleségem Andi a két fiammal (Bence és Marci) megnézni a befutásomat, de sajnos nem láthatták, csak a verseny után találkoztunk, de nagyon jól esett ez is. A következő a júniusi K&H félmaraton, ami - ha jól emlékszem - 36 fokban zajlott. Ezt a versenyt rendesen megszenvedtem a nagy meleg miatt, de ezzel így volt minden sporttársam. Itt azzal a határozott céllal indultam, hogy megdöntsem a vivicitta idejét, de a nagy meleg miatt sajnos nem jött össze. Több mint öt perccel később értem be, de legalább beértem :) Majd jött egy nem BSI-s verseny a Night Run, ami elég érdekes és monoton volt. Érdekes, mert az elején fel kellett futni a várkert bazárból a várba, ami nem kevés szintemelkedéssel járt és unalmas, mert utána végig a rakparton futottunk sötétben, eléggé szétszóródott versenyzőkkel. Így még az sem nagyon volt, hogy tömegben futok, vagy kerülgetek, ami egy kicsit színesítette volna a versenyt. Ráadásul elfutottam az elejét, így végig magasabb pulzusszámon mentem, mint kellett volna (bár pulzust nem nézek, de éreztem a levegővételemen). De sikerült megdöntenem az addigi félmaraton PB-met, ami kompenzálta ezeket a bosszúságokat. Következett a wizz air félmaraton, ami megint egy csodálatos futás volt. Ez alatt értem az időjárást, a hangulatot, a társaságot. Nagyon jól szervezett verseny volt, jó volt az útvonal is. Itt is sikerült PB-t futnom, ráadásul a végén a családom is kijött megnézni, akikkel viszont csak a befutás után tudtam találkozni, így a befutást nem láthatták. Az év utolsó két versenyét már leírtam itt a blogomban, egy korábbi cikkben, itt és itt.

Amit még sikerült elérnem, hogy a BSI-nél aranykártyás lettem, ami jelentős kedvezmények igénybevételével jár. Valamint sikerült lefutnom négy évszakban négy félmaratont, ezért megkaptam a félmaratonmániás érmet és pólót.

ermek.jpg